Klachtenregeling
Overal waar mensen samenwerken, kan iets fout lopen. Als school voelen wij ons verantwoordelijk voor het realiseren van een veilige school met een prettig pedagogisch klimaat. Mochten er ondanks onze inspanningen toch zaken anders gaan dan u verwacht had, dan kunt u ons hierop aanspreken. Uitgangspunt van de klachtenregeling is dat klachten, problemen en vragen in eerste instantie worden besproken met degene die direct met de kwestie van doen heeft. Heeft u bijvoorbeeld een klacht over (het lesgeven van) een leerkracht, dan wordt verwacht dat u contact opneemt met de betrokken leerkracht.
Het is uiteraard de bedoeling dat de klacht naar tevredenheid wordt opgelost. Lukt het niet in overleg met de leerkracht de klacht op te lossen dan is het goed om contact op te nemen met de directie. Bent u daarna nog niet tevreden dan kunt u het schoolbestuur inlichten, dat samen met u naar een oplossing zal zoeken.
Meer informatie kunt u vinden op de website van onze vereniging.
Regelingen en protocollen
Op de website van het schoolbestuur (SCOL) vindt u een overzicht van onze reglementen die van belang zijn voor ouders en leerlingen.
Vertrouwenspersoon en Anti-pestcoördinator/Kiva-coördinator
De vertrouwenspersoon van onze school en anti-pest coördinator is Janine Dubbelaar. Medewerkers van SCOL, ouders en leerlingen vanaf 16 jaar die ongewenst gedrag ervaren en dit liever bespreken met een externe vertrouwenspersoon, kunnen contact opnemen met een van onze externe vertrouwenspersonen. Wie deze personen zijn, kunt u hier vinden.